13 dec, 2022

Adventstocht LosserHof

Buiten klonk 'n oaln roop van de Midwinterhoorns op de Losserhof en maakten de vrijwilligers van De Twentse Zorgcentra onder leiding van afdeling Recreatie van De Twentse Zorgcentra en het pastoraat alles klaar om een “barre tocht” naar Bethlehem voor te bereiden.

Binnen in het Ontmoetingscentrum was er, vlak voor aanvang, een lekkere warme maaltijd voor al die vrijwilligers. Onder hen ook de mensen van DataVisual uit Enter. Zij zijn een “spits” van Stichting Goal en hun teambuilding stond deze avond in het teken van rolstoelen duwen van cliënten die anders niet mee hadden gekund.

Na het eten werden de bewoners opgehaald en gingen grote groepen op pad om met elkaar de sfeervolle Adventstocht te beleven.

In het donker was het winters koud, maar de tocht was toch weer mooi, sfeervol en hartverwarmend. Precies zoals het moest zijn in deze donkere dagen voor kerst!!

17 mei, 2024

'tot volgend jaar hè' Waarbeekdag 2024 groot succes!

Wat was het vandaag weer een ongelooflijk mooie en perfecte Waarbeek-dag. Dankzij het mooie weer, dankzij de leuke attracties en dankzij de inzet van de medewerkers van Attractiepark de Waarbeek en de grote groep vrijwilligers vanuit de Rabobank. Maar boven alles dankzij al die blije en lachende gezichten van de bijna 1300 gasten vanuit de diverse zorginstellingen zoals De Twentse Zorgcentra, Baalderborg Groep, Aveleijn, Estinea, TMZ TriviumMeulenbeltZorg, Zorggroep Sint Maarten, Zozijn Bathmen, JPvandenBent en diverse kleinere zorgverleners en zorgboerderijen. En via de live-uitzending van Radio LoHo konden ook de thuisblijvers nog meegenieten van de sfeer. En aan het einde van de dag riepen heel veel zorgcliënten bij vertrek als vanzelf 'tot volgend jaar hè'

10 mei, 2024

Ut was gewoon weer onmeunig geniet’n op de boerderieje!

Als je dit overhéérlijke zonnige weer hebt dan gaat je hart open, word je blijer en wil je niets liever dan…. koeien knuffelen!! De mensen van Zorggroep Sint Maarten , locatie Gravenstate uit Denekamp waren wel toe aan zo’n bijzondere middag!! Intens genoten zij bij De Koel'nbekke Koe knuffelen in Geesteren waar de koeien in de stal heerlijk lagen te wachten op zo’n fijne knuffel en warme aandacht. Bij de bewoners van Gravenstate kwam het ene na het andere verhaal van vroeger weer naar boven. De ondersteuners vanuit de Koninklijke Grolsch konden het zéér waarderen en genoten ook intens van het plezier van de bewoners! Ut was gewoon weer onmeunig geniet’n op de boerderieje!!