De Corona-periode heeft ertoe geleid dat gemeenten subsidies konden verstrekken en ideeën kon ondersteunen om eenzaamheid tegen te gaan. Vooral onder de doelgroep ouderen, is er meer behoefte aan sociaal contact. Stichting GOAL heeft een aanvraag ingediend in samenspraak met de #Hengeveldse #Toppers en CV de Höftemennekes om een tweede editie van de #GoldenOldies te organiseren in de Gemeente Hof van Twente. De aanvraag werd gehonoreerd en donderdagmiddag 10 november zat de sporthal bij Kulturhus de Marke in Hengevelde echt afgeladen vol. Bussen van Ter Doest en taxibusjes van Stichting Franje Hof van Twente reden af- en aan. Buiten wachtte Jeugdcircus Caroly de mensen op met jongleer acts en op fraaie stelten.
Eenmaal binnenspeelden de trommelaars van Drumclub Rintintin van De Twentse Zorgcentra het dakleer van het dak van de sporthal. Bij de ontvangst en in de bediening zo’n 40 vrijwilligers die de mensen naar de plekken brachten en zorgden voor een natje en een droogje.
Burgemeester Nauta opende de Golden Oldies en zij was onder de indruk van de grootte van het evenement. De middag stond in het teken van “De kunst van het leven”. Presentator Paul Schabbink had er in de rol van “Schoffel Gertje” een mooi betoog over en zong zijn bekende lied “Vier vrienden”.
Manon en Suzan Gelen vertelden over hun ervaringen van het musiceren tijdens de lockdown in coronatijd. Spelen rondom de zorginstellingen, in tuinen, op terrassen, op parkeerplaatsen en in straten terwijl de mensen binnen zaten. Héél surrealistisch! Zij zongen nog één keer het gevoelige lied “Samen zijn” en zetten de mensen in beweging met de liedjes 'Que Sera Sera' en de evergreen 'Daar bij die molen'.
De band Premium haalde heel veel oude nummers van stal die er lekker in gingen en waarbij flink werd meegezongen.
De slotact was in handen van een Diva uit Twente. Die de hele wereld over heeft gereisd met haar muziek maar ze is haar Twente wel altijd trouw gebleven: Marga Bult. De bühne-ervaring spatte eraf. Met speels gemak pakte ze alle 550 senioren in de zaal in met Hollandse medleys maar natuurlijk ook met haar songfestival nummer “Rechtop in de wind”.
Aandacht was er zeker ook voor het nieuwe project van Stichting Goal die de vrijdagmiddagborrels van bedrijven vier keer per jaar graag zou zien bij mensen thuis die af en toe wel eens wat meer contact zouden willen. De #VrijMiGoal, zoals het project gaat heten, wordt eerst uitgerold in de Hof van Twente die daarmee de primeur heeft! Meer info volgt hierover…..
Met deze verzengende hitte moet je er niet aan denken: “lichamelijke inspanning” Toch zat de organisatie van Le Tour De GOAL bij elkaar om de puntjes op de spreekwoordelijke Ï te zetten. Volgende week donderdag 2 juli is het zover en worden 5 zorginstellingen in Twente bezocht door een heus peloton. Daar wordt afgestapt en worden de bewoners door de wielrenners meegenomen op duofietsen, rolstoelfietsen etc. van #vanraam Het peloton wordt onderweg goed verwend met eten en drinken van Huuskes en de verkeersregelaars en Wens Ambulance Twente zorgen voor de veiligheid. Nieuw dit jaar is dat het peloton gedurende de dag steeds te volgen is en dat er prachtige interviews te zien zijn met o.a. Marianne Vos en Hennie Kuiper die het ook over Le Tour De GOAL gaan hebben. Op deze link kan je het allemaal volgen: Volg hier de live uitzending van Le Tour de GOAL op donderdag 2 juli Noteer 2 juli in de agenda en zet de televisie, computer of telefoon aan!!
Vanwege de aanhoudende warmte hebben wij besloten om de geplande activiteiten van deze week helaas niet door te laten gaan. Dit betreft: De stoomtreinrit op dinsdag De Wandel 2-daagse in Tubbergen op woensdag en donderdag Het koeienknuffelen op vrijdag De veiligheid en het welzijn van onze deelnemers staan altijd voorop. Omdat onze deelnemers tot een kwetsbare doelgroep behoren, vinden wij het niet verantwoord om deze activiteiten onder de verwachte weersomstandigheden door te laten gaan. Wij bekijken op een later moment of de activiteiten kunnen worden verplaatst naar een nieuwe datum. Zodra hierover meer bekend is, informeren wij jullie uiteraard direct. Bedankt voor jullie begrip.