05 feb, 2023

Goorse ondernemers maken impact!

Stichting Goal kent sinds kort naast zijn “Spitsen” ook ware “Pin(T)chhitters”. Dat zijn bedrijven die in de laatste minuten van hun werkweek SCOREN vóór en mét iemand, die behoefte heeft aan meer sociaal contact!

Eenzaamheid is in de huidige tijd  een steeds groter wordend probleem. Er zijn veel mensen die behoefte hebben aan meer aanspraak, maar die niet bij machte zijn om dit zelf te regelen. Hoe gaaf is het dan dat er bedrijven opstaan en zeggen dat zij hun #VrijdagmiddagBorrel een aantal keren per jaar willen nuttigen bij iemand die behoefte heeft aan aanspraak en gezelligheid ? Kortom: deze bedrijven brengen leven in de brouwerij!!

Stichting GOAL heeft het idee uitgewerkt en de Gemeente Hof van Twente heeft het als project omarmt met een subsidie. De pilot van het project loopt in #Goor en hier wordt door de Goorse ondernemers héél enthousiast op gereageerd! Het is UNIEK dat ondernemers met elkaar op deze manier een vuist maken tegen dit groeiende maatschappelijk probleem in hun eigen stad. Er zijn nu al zo’n 15 bedrijven die hebben aangegeven hieraan mee te willen werken. In tweetallen bezoeken zij dan iemand uit hun woonplaats die het fijn zou vinden dat er bezoek komt. Zij krijgen een 'VrijMiGoal-tas' mee die rijkelijk gevuld is met allerlei lekkers voor een geslaagde vrijdagmiddagborrel. Het eerste bezoek zal worden begeleid door een scout van GOAL, iemand die al bekend is bij degene waar bezoek zal plaats vinden. Op die manier proberen we drempels te verlagen en om de 1e bezoekjes soepel te laten verlopen.

Het is feitelijk een nieuwe vorm van “noaberschap” zoals ze dat in Twente zeggen en het heeft veel potentie als vorm om te groeien. Want wie wil er nou geen bezoek, als je dat wilt maar het zelf maar mondjesmaat krijgt? En welk bedrijf wil nou niet zijn/haar eigen “Tante Rikie” zoals de Zwarte cross dat ook heeft? Kortom: genoeg redenen om dit met elkaar tot een groot succes te maken!

“Vier het leven SAMEN” dat is dé ultieme GOAL!!