25 feb, 2023

Het borrelt in Goor!

Er is een jaar lang naartoe gewerkt en op vrijdagmiddag 24 februari was het dan eindelijk zover: de allereerste VrijMiGoal bezoeken ooit, zijn een feit!!

Met een pilot in het plaatsje Goor waar lokale ondernemers omzien naar mensen die graag meer sociale contacten zouden hebben. Dit doen ze door een aantal keren per jaar hun VrijdagMiddagBorrel te nuttigen bij deze mensen.

Met een goed gevulde tas kloppen de mensen uit het bedrijfsleven aan bij de deelnemers die behoefte hebben aan een praatje. Samen maken ze het gezellig en wordt er lekker geborreld, gekletst en gelachen.

Maar liefst 19 bezoeken staan reeds gepland en de vraag van deelnemers en het aanbod van de bedrijven stijgt. Het is geweldig om te zien hoe deze vorm van “noaberschap” zich begint te ontwikkelen.

Natuurlijk willen we vanuit Stichting GOAL dit soort matches gaan uitbreiden, want IEDEREEN moet kunnen deelnemen aan onze samenleving, ook al is het moeilijk als je zelf de deur niet meer goed uit kan komen!!

Stichting GOAL is trots dat de eerste bezoeken met zoveel plezier ontvangen zijn. De volgende afspraak staat eigenlijk op 9 juni gepland, maar menigeen heeft al aangegeven er wel weer eerder naar toe te gaan!! Dát zijn de GOAL’s waar je tranen in de ogen van krijgt, nietwaar?