20 okt, 2023

Stoomtreindag; “Het werd een barre tocht”

“Het werd een barre tocht” Maar liefst 125 mensen van De Twentse Zorgcentra , Zorggroep Sint Maarten, Verpleeghuis Huize Herfstzon Goor en TMZ TriviumMeulenbeltZorg waagden de stap: ze gingen mee met de stoomtrein van Museum Buurtspoorweg vanuit Haaksbergen naar Boekelo en weer terug! Natuurlijk was er twijfel om te gaan, want de regen kwam echt met bakken uit de lucht!

Gelukkig stonden op het station maar liefst 25 vrijwilligers van Stichting Stuiver klaar om de mensen op te vangen en om ze zo snel (en droog) mogelijk in de treincoupés te krijgen. Hulde aan de groepsleiding en de bewoners om de keuze te maken om tóch te komen! Hulde ook aan de vrijwilligers van stichtingstuiver om, ondanks de regen, zo blij en enthousiast te blijven.

ÍN de trein was het gelukkig lekker warm en ontstonden er mini-feestjes met live muziek of met een gezellige DJ-box. Meezingen, polonaises, hapjes en drankjes. Het kon allemaal niet op!! Binnen in de trein scheen volop de zon en was het 'warm'.

Tevreden gezichten na afloop in de busjes, maar een barre tocht was het wel! Mooi om over te vertellen tegen de kinderen, kleinkinderen en familie!! We hebben weer een bijzondere GOAL gescoord!!