20 dec, 2022

Adventstocht Herfstzon Goor

Het was een primeur: de Adventstocht nu ook bij Verpleeghuis Huize Herfstzon in Goor.

Stichting Goal heeft deze tocht al eerder, in samenwerking met andere zorginstellingen, opgezet en uitgevoerd en dit jaar dus ook bij Stichting De Warme Huizen waar Herfstzon onder valt.

En het was meteen een succes. De bewoners waren enthousiast en gaven zich hiervoor maar al te graag op. Dat was voor het bedrijf FS Solutions BV uit Goor, spits van GOAL, een mooie aanleiding om mee te helpen en bewoners te ondersteunen/begeleiden die anders in het donker niet zouden mee kunnen of durven...

Nieuwsgierig begon iedereen aan de tocht naar “Bethlehem”. En ondanks het barre weer gaven ze geen krimp en ze zeiden dat Maria en Jozef het toentertijd nog veel zwaarder hadden met het “hagelt’ en sneeuwde en het was er zo koud”

Onderweg speelden het personeel van Herfstzon en mensen van #toneelvereniging Ons Genoegen uit Diepenheim de pannen van de stal én van de herberg, waarbij er ook nog gelachen kon worden onderweg. Elk tafereel van het kerstverhaal eindigde met een kerstlied welke steeds luidkeels werden meegezongen.

De kok van Herfstzon zorgde na afloop voor overheerlijke broodjes met baklever en bloedworst. Met een lekker glaasje glühwein erbij was dat niet te versmaden. Al met al een geweldige avond die door iedereen hoog gewaardeerd werd. “Volgend jaar weer” klonk het. En dat is natuurlijk geweldig!!

Meer projecten

18 apr, 2024

samen fan van FC Twente!!

09 apr, 2024

Vakmanschap = Meesterschap……. Gro(a)lsch!!