15 nov, 2023

“DORST!” tijdens de G(r)OALsch-toer gelest

Het was lunchtijd bij locatie Theresiahof van Trivium Meulenbeltzorg en de eerste grappen gingen al over tafel: “ we moeten een goede bodem hebben, want vanmiddag gaan we naar de Koninklijke Grolsch voor een rondleiding door de brouwerij”.

Stichting GOAL heeft samen met Grolsch de G(r)OALsch-toer bedacht, speciaal voor mensen die even wat hulp nodig hebben.

De dames en heren van Moekotte Installatie stonden te popelen, want zij gingen op deze middag mee om de mensen te ondersteunen bij de, best wel lange, toer door de brouwerij.

De ontvangst bij Grolsch was letterlijk en figuurlijk warm, met koffie, thee en krentewegge. Een welkomstwoord door Ronald, Stijn en Jaap maakte het comfort nog groter. Het licht in het café ging uit voor een romantische film over het ontstaan van Grolsch. De eerste “dorst” begon al op te komen.

In twee groepen werd de brouwerij bezocht en werd er in begrijpelijke taal uitgelegd hoe het brouwproces gaat. Blikken van ongeloof, van genot en herkenning bij het zien van de oude flesjes, posters en reclames. Soms even terug in de tijd en dan weer vol ongeloof kijkend naar de robots die zóvéél kunnen.

Aan het eind dus “DORST!” In het café werd met een proeverij heerlijk na gekeuveld met een biertje of frisje naar keuze. En op de vraag of dat smaakte was het antwoord helder….. Dit smaakt naar méér!!

Grolsch, Moekotte én TMZ Theresiahof, dank voor deze onvergetelijke middag!! GOAL!!