21 dec, 2023

De stal van “Bethlehem” waar het met de Adventstocht allemaal om draait!

In Bornerbroek was het bij locatie de Theresiahof van Trivium Meulenbeltzorg gistermiddag nat, héél nat!! Maar binnen leek de zon te schijnen want de sfeer was vrolijk en warm. Een oase van kleine lichtjes op de grond, langs de muur, door de donkere gangen en kleine stukjes, buiten door de tuin. Het was het pad die moest leiden naar de stal  van “Bethlehem” waar het met de Adventstocht allemaal om draait.

Vooraf een flinke maaltijd voor de vrijwilligers en de mensen van Heutink. Zij waren degenen die de bewoners moesten meenemen met de “barre” tocht in rolstoelen of aan de arm. Dus het begon met een goed gevulde maag.

De bewoners werden met muziek ontvangen en gingen dus goed geluimd “op weg”. Onderweg de kersttaferelen die horen bij de Adventstocht. Engelen, herders, Maria’s en Jozef’s. Ze waren er allemaal én voor het eerst bij de Theresiahof! Deze primeur werd als geweldig ervaren en zelfs alle spelers zegden voor volgend jaar toe er graag weer bij te zijn.

De Adventstocht werd afgesloten met een mooi mini-kerstconcert van het koor Ad Fundum uit Bornerbroek. De mensen zaten lekker aan de snert en de glühwein. Het belooft een zalig kerstmis te worden!!

Dank aan iedereen die zich heeft ingezet voor deze “warme” avond!!

Meer projecten

24 apr, 2024